Livet i en dröm eller drömmen om livet


En bild från en kompis hem får inleda söndagens inlägg. För att jag tänker på henne och för att hon har en fantastisk förmåga att skapa intressanta, vackra miljöer. Vi skulle behöva oss en tur till Myrorna Elin, om du bara fanns på lite närmare håll!

Denna gråa morgon tänker jag på framtiden och dess vägar, ännu ovandrade. Så länge jag kan minnas har jag umgåtts med drömmarna om mitt framtida jag och hennes världar. Lite som att stå och titta på ett berg och fantisera om att redan befinna sig på toppen... När jag pratat med mig själv genom åren har det ibland varit rena intervjuer, när jag frågar framtids-Katta hur hon åstadkommit alla framgångar...och konstigt nog har hon alltid svar att ge. Så jag vet att jag kan göra i princip vad jag vill med mitt liv. Ändå tvekar jag, vågar inte, skjuter på det. Kanske är drömmen bättre än förverkligandet? Kanske är det bara drömmarens ursäkt...

Idag blir en pricka-av-från-att-göra-listan-dag. Vad gör mina tysta läsare?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Konstaterar att veckorna går så ofantligt fort och vaknar upp. Tänkte mig ut och springa lite innan frukost sen en sån ganska trevlig beta av dag och äta lite rödbetssoppa. Undrar om det är höst i luften fast utan regn, har inte tittat ut än. Hoppas på fin luft gör jag och ev en störtskur i eftermiddag som man får sitta inne och titta ut på.varma hälsningar på en söndag från Clara

2009-10-18 @ 10:27:55
Postat av: Anonym

ibland undrar jag om alla människor är galna.

överallt ser man dem, människorna, dom tror att allting handlar om att vara lycklig.

hur blir jag lycklig? vad måste jag offra?

varför är jag inte som alla andra?



man kan vara förälskad i livet

man kan frukta döden

men det är blott samma sak



ingenting är svart eller vitt

livet(allting) är grått...



2009-10-23 @ 22:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0