Höstmotvillighet

Allå allå.

Min förbannade huvudvärk vill inte avta eller försvinna. Så ikväll blev det ingen kvällkurs.

I Luleå är det just nu nattsvart och snöblandat regn, blanka gator och trötta människor i stugorna. Åtminstone i vår "stuga". Kroppen verkar drömma om att gå i ide - för den vill inte vakna om mornarna och driver mig otåligt i säng så fort det blir mörkt... Och dagarna sen, jag vänjer mig aldrig vid det faktum att det mulna höstdagar som denna aldrig blir riktigt ljust. Jag som är ljusberoende börjar snart få slut på batterierna...

Ikväll blir det nog tv-ljusterapi, om det funkar ihop med min dunkande skalle. Känns stundtals som när jag hade bihåleinflammation, ett fint barndomsminne från mellanstadietiden...

Sköt om er därute! Snart är vintern här.





Pragvyer med några år på nacken. Dags för att bege sig ut i Europa snart igen kanske... Just nu ute på vift bland de bekanta är mamsen i London samt Martin och Tony i USA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0