Hoppfulla fredag

Jag vet inte om någon av mina läsare förstod vad jag skrev om igår. Det där med uppmaningen att ta av sig kläderna exempelvis... Min poäng var att när man har gjort det några gånger hos läkare och dyl. känns det inte lika farligt som det gör första gången. Och jag har varit några vändor både hit och dit.

Just med anledning av detta kommer jag och tänka på en kompis som för nåt år sen klämde ur sig att hon ALDRIG varit till en gynekolog. Och då var vi alltså båda över 25, så jag hajade till lite. Dels för att hon själv jobbar i vården och dels för att det verkade vara en dålig grej att avstå från OM man nu skulle ha oturen att ha något galet där nere. För man kan ju inte precis kika in själv och avgöra. Men hon hävdade att hon hade sitt på det torra.

Bara att ta av sig till underkläder inför en människa man precis hälsat på är ju ganska underligt. Men man kanske blir en ödmjukare människa av att utsättas och överleva sånt. Förhoppningsvis. Sen är det ju verkligen inte hela världen. Det är bara det att om man går till en läkare med problem större en en halvtrasig kroppsdel, som problem ofta är, så blir man extra utsatt av att måsta göra detta i halvnaket tillstånd.  

Nog om detta! Ikväll tänker vi köpa hem mat så att vi slipper jobba i köket, vilket vi båda är för trötta för att göra. Jag överväger pizza och Stigge tar nog sina kinesiska grönsaker misstänker jag. Sen blir det tv-slöande för hela slanten.  

Dagens snygging är Don Draper från Mad men. Ni som inte sett serien kan kanske bli sugna vid denna åsyn...
070718_TV_madMenEX.jpg

Ha en trevlig helg gott folk!

Kommentarer
Postat av: klara

Ett bra botemedel mot nakennojan är att bli krokimodell! Det var egentligen därför jag började jobba med det. En bieffekt blev att jag började tycka om min kropp och inte skämmas för häng och valkar. Man blir så ömsint tecknad att även det "fula" blir vackert!

2009-11-01 @ 23:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0