Fotografins största

Tidigare idag la jag ut ett av Nan Goldins underbara foton. Hon är en enastående fotograf. Och det är ju precis sånt här vill jag ju dela med mig av på bloggen. Så här kommer nästa amerikanska: Sally Mann.

Sally Manns bilder såg jag på ett konstcenter i Finland, Retretti, när jag var 13. Det var omvälvande. Sen upptäckte jag henne igen, ca tio år senare. Manns verk från början av 90-talet blev omtvistade eftersom de starka, dramatiska bilderna kunde sägas ha en viss sexuell laddning. Och för att modellerna var hennes egna barn. Ändå kan jag inte värja mig: för mig är detta tidlösa och fantastiskt vackra bilder. Om detta gränsar till allt vad barnporr och pedofili heter så är det pedofilins fel. Googla henne och bilda dig en egen uppfatting!
mann126


mann127

Kommentarer
Postat av: Clara

Du påminner mig om något sjukt viktigt. Plus att jag ska fota en film snart och där ska jag nog verkligen utgå ifrån den övre av dessa bilder i en scen tror jag, om jag får... jag är inte regissör men väl fotgraf. Fortsätt din inspirerande blogg. Klem i lördagsnatten från Göteborg och Clara

2009-10-10 @ 21:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0