Solsken och drömjobb


Ännu en dag på jobbet när man kokat och författat arga insändare i skallen. Det är så oerhört frustrerande med tokigheterna som man måste stå ut med att jag skulle vilja gå ut i skogen och skrika av mig ibland. Men när vädret är så vackert och milt som idag mjuknar man så småningom...Det gjorde i alla fall jag under loppet av min tur, som idag tog lite drygt 4 timmar. Till slut måste man ju tänka på något roligt om man ska orka upp och ner för de 10-20 sista trappuppgångarna.

Och vad spelar vårt bristande ledarskap för roll om hundra år? I bästa fall bryr jag mig inte ett dugg väldigt mycket tidigare, om jag bara kunde komma igång med att söka andra jobb. I dagsläget scannar jag av annonser och funderar på tänkbara branscher, men rent konkret arbetssök blir det knappt något av. Men jag är på g! Och jag har många fina mentala bilder om hur jag trivs som fisken i vattnet på andra jobb.

Men...ett bra jobb är nog inget som bara kommer trilla ner från himlen och landa med en mjuk duns i mitt knä. Så mina mentala bilder är inte fullt så hjälpsamma som konkret sökande skulle kunna vara... Därför, gott folk, måste jag säga att alla som vill ge mig tips eller bara sparka mig i rumpan är välkomna!


Kommentarer
Postat av: Vägledaren

Härmed sparkar jag dig HÅRT i rumpan. Se så...Ut och sök nu!!! Det kommer, precis som du själv vet om, inte att landa nåt jobb i ditt knä. Du måste aktivera dig, så ut med CV!!! Posten kommer aldrig förändras. Det var likadant som förr, och kommer så förbli. Lycka till!!!

2009-10-15 @ 20:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0