Ett stycke roadtripp, tack!


Idag har jag dagdrömt om roliga saker som långa vindlande bilresor utan bestämda mål, gärna i en blommig folkabuss. En hippieresa helt enkelt. Och så har jag fantiserat om att organisera stora fester för alla trevliga människor jag känner, som i och för sig är spridda geografiskt (men i en dröm är det inga problem), samlade för att fira något roligt. Kanske min kommande 30-årsdag... Ni ser väl om det börjar dimpa ner nån inbjudan framöver, men planerna är än så länge på ett väldigt tidigt stadium...

Tisdagskvällen innebar som vanligt måleri med Jatte. Nu vet jag att det tar exakt 30 minuter att gå hemifrån till hans atelje på Kronan. Det var vacker skymning där jag gick och höstlandskapet speglade sig i vattnet på ett tjusigt vis. Luften var sval och frisk. Säga vad man vill om Luleå, men det är en förbannat vacker stad. Lite trött var jag efter arbetsdagen, men pigg på att måla!

Även om jag gärna skapar för mig själv, på min egen lilla kammare (om jag hade haft en), så är det speciellt att jobba bland andra likasinnade. När jag gick konstskolan i Umeå, hörde jag många av våra lärare säga att åren på folkhögskola var de bästa, men förstod inte alltid vad de menade. Så lätt hade vi det väl inte? Nej, men det var otroligt roligt och givande. Allt var centrerat kring min skaparprocess. Det är en otrolig lyx, det livet, även om det kanske är knapert ekonomiskt sett. Ibland önskar jag att jag sökt mig vidare till mer utbildning i konst, men det är som att jag gett mig fan på att det ska gå att ägna sig åt det ändå. På nåt sätt... Jag vägrar ge avkall! Mina många kreativa läsare vet vad jag menar...

Ikväll blir det lugna gatan. Softa i soffan... Dricka te och smida partyplaner... Kram!

Kommentarer
Postat av: M

Det där med partyplaner lät intressant!!!

2009-10-15 @ 09:33:52
Postat av: Josse

Lev drömmen! Men det blir inte alltid som man tänkt sig. Jag är nu i en situation att jag har jobbat med mitt drömjobb under hela det här året, men mitt skapande är underordnat de regler och restriktioner som kommer med beställningarna. Har inte skrivit en egen låt, för skojs skull, på hela året...och jag har inte riktigt inspiration till det heller. Jag vill skriva love songs. När ska jag få tid för det?

2009-10-15 @ 16:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0