Smått och gott


Godkväll vänner!
Stigge sitter just nu och beundrar bilderna från Malins lägenhet på Bergnäset som nu ligger på hemnet: http://www.hemnet.se/beskrivning/543314 och i synnerhet köket som han själv byggt... Ta er en titt om ni är intresserade! Själv har jag precis gjort mina nya övningar för höften/ryggen på yogamattan och hoppas på bättring...gärna nu direkt!

På stereon spelas Anna Ternheim, som jag inte lyckas tröttna på. Precis lagom sorgset och vackert för mina öron. Idag har jag annars fått inspiration från Sara och hennes goa småttingar, hur söta som helst allihopa (Sara inkluderad!) vilket av oklar anledning gett mig ideer för hur jag ska lösa den stökigaste delen av vår lägenhet: min hörna. Jag har också fått rapport från Maggans Londonresa, vilket förstås gett sug efter lite brittiska strövtåg. Mammas vykort från London damp dessutom ner i brevlådan idag, så mycket påminner just nu om England! Så även Emsan, vars storstadsäventyr fortsätter...



Annars kämpar jag vidare med mina krämpor, drömmar och visioner om framtida stordåd... Jag filar så smått på CV:t och undrar vad framtida arbetsgivare egentligen vill ha, eller snarare hur jag ska få dom att vilja ha MIG. Man får pusha sin stackars jantelagsvissna självbild och intala sig att man minsann är värd att hängas i julgranen! 

Smidig övergång till ämnet JUL som jag börjat längta till så smått. Har ni hunnit göra några roliga planer därute? Själv vill jag mest bara ha en massa julgransdoftande mys, massor av ljus och godis och julfilmer på tv och janssons förstås... Detaljerna ska vi diskutera, men granfrågan tänker jag vara bestämd på! 

Men nu ska vi ta oss lite kaffe, så tack och hej för idag! 

PS. Snart kommer nya fina soffan för den som vill inspektera!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hrmmmm. Hur ska ni få plats med en gran som knappt har plats för er själva? Hihi. Spännande det där med din lilla hörna. Ha det bra. Kram från Umeå. Vad tyckte du om bilderna? Vet en bra mob som blir till salu om ca 3 v. snygg röd nokia för 900

2009-11-04 @ 18:35:14
Postat av: staggerlee

2009-11-04 @ 20:37:18
Postat av: staggerlee

jo du... ditt Cv har vi diskuterat förut... hoppas att det hjälper dig...



Det är krig nu på jobbet så julkänslan känns främmande... ahh, julen när alla brevbärares själ dör.



morsan fyller år snart, hennes sista förmodligen...



allt detta och en massa till får mig att undra om en yoga matta, en julgran eller drömmar om ett rosa liv någonsin kan förändra den man är...

2009-11-04 @ 20:44:22
Postat av: Emsan

Ja men kom hit till Jul vettja!!!Sitter nu och försöker hitta mitt framtida "hem"=)Kom och mys med mig i London mörkret, du och Stig!!! Annars frågade jag idag Cliff om han ville gör nåt "juligt" ihop me mäj...så han kanse hakar på;)nä nu måste jag lägga mig, lycka till med cv skrivandet!!! Kom ihåg att du är BÄST!

2009-11-04 @ 23:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0