I väntan på advent (Kattas kommersiella julförberedelser...)

Här på bloggen händer inte mycket märker jag. Jag måste rycka upp mitt novemberbedövade jag och PRODUCERA! Och så behöver jag ny frisyr och nytt jobb! Fast mest energi lägger jag just nu ner på att fundera över det förstnämnda, det där med håret... När jag går ut på okänd mark efter nyår ska jag åtminstone känna mig snygg och fräsch. Det kan väl inte vara för mycket begärt?! Dessutom kan man inte gå runt och känna sig glåmig när man ska göra intryck på ställen man hoppas få jobb på, eller?

Men mest vill jag bara ha en rejält överdoserad jul just nu. Det ska vara kanel och mumma och janssons och gröt och sånt här, som kostade 33 kr/paketet på Kvantum idag:

 

Stigge stod vid kassan och skulle betala medan jag packade. Hur många paket ska du ha, hojtade han. Jag drog till med fyra. Det kanske blir ett par lussebullebak innan advent och jul är till ända resonerade jag för mig själv. På väg mot bilen klämmer han fram vad de kostade per styck. DYRA bullar blir det, som ska ätas med vördnad...


Igår shoppade jag lite jul på Pentik, min favorit av favoritaffärer. Julgranspynt. Bland annat röda glasfåglar som ni ser på bilden ovan. Jag tog mig också en tur till Indiska, behövde mig en visuell vitamininjektion... Förr eller senare tänkte jag köpa nya kuddar till soffan, och Indiska har många prisvärda snygga kuddar, men det är lite svårt eftersom den i sig är så knallig. Ska man tona ner med vitt, beige eller svart? Eller kanske en mild grön? Eller ska man brassa på med annat knalligt? Jag har inte bestämt mig riktigt.


Sen tog vi en tur till soffaffären för att kolla in en fåtölj vi spanat på tidigare... Suomisoffa har inte imponerat oss sådär jättemycket vid tidigare besök, men i deras enorma utbud finns nog några guldkorn ändå. Jag föll för länge sen för deras sköna fåtöljer, och med en trevlig försäljares hjälp hittade vi den rätta för oss. Nu står den brevid nysoffan och är hur skön och snygg som helst!! Bortsett från det faktum att allt kostar en del när man ska köpa bra grejer, är jag jätteglad över att vi börjar nånstans med att bygga VÅRAT hem, även om det materiella inte är det viktigaste osv. Vardagsrummet är redan på väg att bli mycket stiligt och vi har börjat skämta om man verkligen kan skaffa husdjur nu när vi måste vara rädda om alla nya möbler...

Fast igår såg jag en annons i tidningen om en bengalisk katt, och vid närmare googling blir man ju som tokig i dessa sötnosar...


Kommentarer
Postat av: Malin

Snygg katt, såg ut som en tiger!



Tycker ni ska pimpa soffan med nån klatchig färg, INTE beige el vit i min mening. Orange kanske, med speglar och mönster??? Fins ju hur mkt som helst på Indiska. Jag älskar den affären!

2009-11-16 @ 08:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0