Trötter+glader

Hallå mina godingar!

Idag är jag vid förvånansvärt gott mod! Trots eller kanske just för att jag haft arbetsveckans värsta dag. När man är ute så länge på turen blir man helt slut, och när jag blir helt slut blir jag antingen fånigt glad eller arg/ledsen. Idag blev jag fånig och glad. Ett ganska trevligt tillstånd, inte helt olikt hur det känns när man blir full...

Fånigt glad kom jag således tillbaka till posten precis i tid för min sluttid. Lunchen hade intagits ute. För andra dagen i rad har Stigge ryckt ut med vintermercan för att luncha med sin fina post-pingla (jag!). Det bidde Ina:s restaurang idag, ett himla trevligt ställe när det kommer till maten! I övrigt matsalskänsla (inredningen är med andra ord inte Inas starka sida), men vad gör det när man får en rejäl lunch i klar hemlagat-klass?! Rekommenderas till hungriga människor i Luleå!!

Alltså, jag kom tillbaka till posten och bytte jacka och spatserade hemåt. Dagens längsta 20 minuter! När man är trött, slut och helst bara vill slänga sig i en soffa... Men det har varit nåt med vinterluften idag, den har känts frisk och stärkande, så det var ganska skönt. Och så hjälper det ju om man är fån-glad och travar hemåt med ett litet omotiverat leende på läpparna. 

För läsaren som väntar på en poäng med hela min historia, så kan jag avslöja att när man är i mitt tillstånd, så behövs inga poänger! Allt är bara fint och bra som det är!

Nu ska vi ta oss kvällsfika och se på allt vi spelat in från gårdagskvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0