Tipp...tapp...tipp...tapp...


Hör ni ljudet av bestämda steg? Julen kommer! Och med den all mat, alla klappar, allt tjoande kring granen. Fast INGEN håller väl på med det sistnämnda längre misstänker jag. Eller så är jag bara förvirrad och blandar ihop gran med midsommarstång...
 
Nu behöver vi verkligen ledigt på vårt jobb, för alla är så trötta och slutkörda! Det blir som jobbigast när vi lyckas vända det mot varandra: tar ut tröttheten på killen eller tjejen bredvid, fastän vi alla har mycket nu i jultider och är glåmiga efter att inte ha sett dagsljus ordentligt på ett par månader... Den som trodde att brevbärare var ett harmoniskt litet tomtenissefolk av människor som cyklar ut i ur och skur med ett leende på läpparna, har fått allt om bakfoten! Vi är bitchiga och ilskna blåklädda monster mest allihopa... 

Imorgon får vi göra ett nytt försök att hålla julposthumöret uppe! För nu är det bara fem arbetsdagar till julafton, och än viktigare: 2 dar till postfesten...(som jag hoppas att vi alla går på och har roligt ihop!!) Själv har jag bara åtta arbetsdagar totalt kvar! Och jag vill ha julefrid med alla mina postvänner innan vi skiljs åt!





Kommentarer
Postat av: Anonym

nu är livet slut...

2009-12-16 @ 20:59:34
Postat av: Katarina

hm...det låter inte bra. men eftersom jag inte vet vad som avses kan jag inte svara riktigt.

2009-12-17 @ 16:44:00
URL: http://kattasendaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0