O sköna osäkerhet!

Hej alla!
Nu är det verkligen nedräkning på postverket: 2 dar kvar. Sitter som bäst och kollar på ams.se, min nya hängsida. Blir inte mycket bloggande eller tid för facebook framöver, så ni får väl ringa eller komma förbi om ni vill ha en skymt av mig... Men jag känner mig alltjämt upprymd och hyser en skimrande 80-talsglad framtidstro. So what att jag inte har nåt säkert att hänga upp livet (eller mer exakt räkningarna) på från och med nästa vecka! Är inte livet lite roligare när man har kniven på strupen och när nästan vad som helst kan hända? Nu låter det som om jag befann mig i djungeln eller levde på gatan och riktigt så illa är det inte än...men ge mig några månader så kan bloggläsningen visa sig bli verkligt spännande...

Igår "glömde" jag för en stund att framtiden är osäker och eventuellt knaper, eftersom jag sprang en runda på stan och köpte mig lite siden och sammet... Ska försöka invänta halva reaprisen innan jag går igen, men jag känner mig jättenöjd med svarta korta sammetsblåsan, som blir perfekt på nyår (om det nu blir nåt nyårsfirande att tala om).

Annars är jag sugen på att bli en aktiehaj. Tyvärr har jag väl små belopp som jag kan riskera på den marknaden - men ändå, jag är sugen. Vilket är lika bra, jag tror det är nåt man ska ägna sig åt litegrann på sidan om (om man nu har lust och nån slant över). Jag ska bli superframgångsrik hade jag tänkt, men framför allt en etisk haj. Det finns ju faktiskt en massa fina företag som vill göra världen lite bättre. På sikt måste ju de företag som lyckas lösa viktiga problem: utvecklat cancermediciner, bättre lösningar för grönare energikällor och ny grön bilteknik vara nåt som man gärna varit en del av. Och medan man varit en del av att göra världen bättre så tjänar man en hacka! Vad tror ni? 




För övrigt undrar jag vilken av dessa sidenblusar från Wera (Åhlens) som är finast? De är snyggare i verkligheten än på dessa bilder måste jag säga.

Kommentarer
Postat av: klara

Den understa! Gott nytt år förresten!

2009-12-28 @ 21:52:54
Postat av: Anonym

Den nedre tycker jag oxå

2009-12-28 @ 22:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0