Lördagskvällen blir vindstilla

Lördagen börjar ta sig. Eller snarare lugna ner sig. För mig som gjorde fredagen till en helkväll och uppenbarligen inte tål alkoholhaltig förtäring, har det varit lite kämpigt med illamåendet tidigare. Men efter en sen och god lunch mår jag betydligt bättre. Tyvärr verkar det inte löna sig för en sällandrickare som mig själv att vara lagom och skötsam under kalla partynätter som gårdagskvällen, dagen efter agerar min kropp ändå som om den var utsatt för attentat och föreslår ömsom att jag är döende ömsom att jag borde spy. Nu lyssnar jag inte på allt vad min kropp säger mig, men huvudvärken är jag glad att slippa.

Det blev dåligt med julklappsinköp denna lördag. Men så är det fortfarande flera dagar kvar till jul och inte många på min lista. En mer eller mindre, men så är han en svår rackare också... För vad jag än ger honom blir han glad och tacksam, så mycket vet jag - men som givare vill jag att det ska vara speciellt.

Nu väntar transport av bordet jag sålt på blocket, och sen blir det tårta hos födelsedagsbarnet Micke, som bor ett stenkast härifrån. Mmm, tårta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0