Kära Tomten,

jag vet att jag är dig ovärdig, och är alldeles för gammal för sånt här, men...det finns lite grejer som jag vill ha. Nu säger jag inte att jag vill ha det från dig nödvändigtvis, men du är ju van att hantera folks drömmar och önskningar, så jag skriver till dig mest för terapins skull.

Först vill jag ha en hund! Katter i all ära, men nu är tiden mogen och jag med den, för ett oprövat husdjur av oklar hundras! Helst vill jag nog ha en golden... Tror jag.

Det är som om alla hundar jag möter nu för tiden bara behöver ge mig ett hundögonkast så smälter jag ihop till en blöt pöl. Senast igår fick jag en sån där blick, och hunden sa telepatiskt till mig: Katta du är redo nu! Ja, det är ögonens fel: det finns så mycket kärlek i en hund anar jag. Och dom ser detsamma i mig. Känns det som.

Laura och Mikkos hund Senna

Det finns mer på önskelistan. Prylar exempelvis. Men mest dyra jobbiga saker, som bil och ett rejält stycke kamera... Tyvärr inte nån gammal charmig sak, för om jag ska fortsätta fota analogt (fel begrepp kanske men ni fattar), är det ett ställningstagande som kostar skjortan och som har osäker framtid. I stället kunde jag ägna min tid och mina pengar åt att lära känna en digital systemis ordentligt. Ologiskt nog skulle jag dock hellre sätta mig och googla gamla fina kameror på Ebay än att försöka förstå all skitteknologi och bilda mig en uppfattning om vad jag behöver/ vill ha för modell. Det är alltså bara lathet som hindrar mig...



Pentax_K1000.jpg
Inget sånt här med andra ord...

Fast viktigast av allt, Tomten, är att jag får bli starkare och friskare i kroppen nu framöver. Och som med allt annat på min lista, är det nåt jag måste fixa själv. Jag ska börja på direkten, med en stärkande tekopp och samtal i soffan. Skön helg tillägnas alla! 

Kommentarer
Postat av: Tomten

Jag har nu läst din blogg, och ska se vad som kan åtgärdas till jul. Kram och trevlig helg!

2009-12-04 @ 18:03:20
Postat av: Tomtemor

Jag skulle föreslå en Canon eller en Nikon, som ingångskamera Canon 500D eller Nikon D90... men det är bara förslag ;-)

2009-12-04 @ 22:43:55
Postat av: Matilda

Jag håller med Tomtemor, fast kan inte tillräckligt mycket om olika modeller för att föreslå en. Men Nikon och Canon är säkra kort. Jag har en Nikon D70s, även om jag mest använder min kompaktkamera (en Canon) eftersom den är så lätt att ha med sig...

2009-12-04 @ 23:26:34
URL: http://nollfyratolv.blogspot.com
Postat av: Josse

Kom ihåg Cesar...man uppfostrar inte en hund med kärlek. Tips - gör din hemlexa o ta den lataste, lojaste hunden du kan hitta.

2009-12-05 @ 01:07:06
Postat av: martin

Min guide till den svåra digitala tekninken, vrid knobben till "P" som i pucko och tryck på "ta bild knappen". Tony har väl en D90, kan aldrig gå fel med samma kamera som en kille som lallar runt med en väska med fem-sex olika kameror, förutom den han har på axeln.

2009-12-05 @ 07:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0