Juldrömmar

Godmorgon världen!
Idag har vi smygit upp i ottan. Ambitionen är att "få nåt gjort", för vi verkar båda ha mycket på listan med det ännu ogjorda. Och snart kommer tredje ljuset och julen! Som jag längtat och längtar efter denna jul! Likt ett barn som inte hunnit med så många jular och förväntansfullt längtar efter det där speciella, ovanliga...

Funderar fortfarande på julklappar och om jag ska avvika från min ingajulklapparalls-linje. Stigge skulle verkligen förtjäna en julklapp eller två, men å andra sidan är det inte så man ska tänka: för julen ska väl handla om att vilja ge. Och nog vill jag, men när jag börjar tänka på hela min utökade familj, och alla som jag vill/kan/borde/kunde ge en klapp, minns jag varför jag slutade med hela den cirkusen...
 
Nä, nu vill jag faktiskt ha en vit vinter. Grått är för amatörer och sörlänningar. Vi kanske kan göra en gemensam insats och skicka en kollektiv bön till vädergudarna: Ge oss en vit tredje advent och Lucia, tack!

Tetarmen knorrar om sitt, så nu måste jag gå och sätta igång vattenkokaren...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0