Ingen debatt om mental rening, men väl kanske en fredagsdans?!

Nej, jag har försökt, men jag klarar inte av att få ihop en text om mental hygien ikväll. Det var Josse som skrev en kommentar igår, och jag blev sugen på att diskutera och spåna vidare kring begreppet. Men det blir bara en röra av alla tankar. För övrigt har jag aldrig varit en hejare på att skriva argumenterande texter, så där som mallen säger. Eller så är jag för bra för att hänga med själv i alla argument...

Jepp! Jag gillar att förhöja mig själv ibland: säga att jag är bra. Det tycker jag att ni ska göra också! Och nu menar jag inte att vi ska lyfta oss på bekostnad av andra, utan bara se oss själva som bra typer. Gärna försöka vara det också förstås... Livet går lättare i medvind och med vänlig uppmuntran.


känslobild?

Imorgon ska jag förhoppningsvis gå mitt livs sista brevbärartur och (som jag skrev på Facebook) så undrar jag hur jag ska känna inför detta: glädje, nostalgi, sorg, apati...? Förmodligen blir det som vanligt, att jag knallar runt medan jag tänker på ditt och datt. Och sen vips är det slut och lunch och helg. Men enda skillnaden att det inte upprepar sig. Björn har hunnit svara och jag tänkte avsluta med hans kloka ord:

"Ingen sorg, ingen nostalgi. Lämna in dina kläder, känn lättnaden. Andas friskare luft, räta på ryggen och dansa hela vägen hem."

Kommentarer
Postat av: staggerlee

GRATTIS !!!!!

till sista dagen.

she´s lost control again...

2009-12-11 @ 20:40:54
Postat av: martin

En epok är avslutad! (?)

Ring ut posten, ring ut trasiga höfter, ring ut julpostterrorn. Ring in det nya livet!

2009-12-11 @ 20:56:19
Postat av: Josse

Jag kände inte till detta. Jag är i chock!

2009-12-12 @ 09:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0