Framtidsbryderier

Hallå!
Ojojoj. Har hunnit vara hemma i 3 timmar och lyckats med konststyckena att laga mat OCH lägga ut annonser på blocket. Man ska lägga sin ambitionsnivå efter förmåga, och med tanke på hur lite vettigt jag fått gjort på sistone, är detta imponerande! I detta utdragna mörker verkar jag mestadels klara att halvligga i soffan och se på tv.

På tal om blocket så har jag för 100:de gången sett en tjusig rokokosoffa och tänkt: Ja! innan jag insett hur förbannat obekväma de är, trots allt det vackra. Nu har vi ju redan en snygg och dessutom bekväm soffa, så det är inte aktuellt för fem öre, men ändå...

Annars fantiserar jag mest om hur det kommer att vara att vakna upp efter nyår och ha ett härligt tomrum att fylla. Just nu lutar det åt att jag börjar plugga mest för att man då kan sätta igång direkt och inte behöver kämpa, söka, leva i ovisshet. Jag gillar att veta saker på förhand! Men å andra sidan tycker jag att det skulle vara värt det att rota runt lite efter ett vettigt och roligt jobb, när jag hittar det kommer det ju belöningen! Ekonomin talar ju för det senare också. (INGEN längtar tillbaka till studenttillvaron för den ekonomiska aspekten...) Men med mer studier skulle jag känna mig mer attraktiv på arbetsmarknaden. Så nu gäller det att väga för och emot...

Imorgon blir det fest för mig och mina kära kollegor. Något att se fram emot!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0