Soldagstankar



Kära vänner!

Har precis segat ihop i en liten söndagshög. Hjärnan känns lika intetsägande som stelnad kall spaghetti och kroppen signalerar att den vill gå och lägga sig trots att jag nyss drack kaffe. Novembertröttheten håller i sig medan dagarna envisas med att bli...ännu kortare. Därav behovet av bilder från avlägsna somrar. Här ovan en kyrka från Helsingfors.

Av någon anledning får den mig att undra varför människor som inte är troende ändå vill gifta sig i kyrkan. Varför tror ni? Är ni för /emot som troende/ateister? Varför gifter sig folk över huvud taget? Varför vill jag gifta mig? Fast det där sista kan jag nog svaret på själv... Ni då?

Igår fick jag ett energiil som resulterade i att lussebullarna blev bakade liksom ett par julsockerkakor. Dessutom fick jag till en vegetarisk lasagne som var riktigt smarrig. Jag säger bara en sak: massor med ost + vitlök gör vad som helst gott!

Kvällen spenderade vi glöggandes hos Sara. Jag frågade ut en reklamkille om hans jobb och åt vansinniga mängder syndigt god ost + kex. Vi lekte fåniga lekar och trängdes i Saras mysiga tvåa ända tills det var dags för hemgång. Sköna promenader i natten är verkligen något jag gillar!   

För en liten stund sen fick jag en förfrågan om vad jag önskar mig i julklapp och kunde därmed dra slutsatsen att min far inte läser denna blogg! Illa. När jag skämtsamt föreslog en digital systemkamera eller bil lät han underligt härdad - jag undrar vad mina syskon utsätter honom för, stackarn.
-Ja...jag kan köpa dig en gammal bubbla, sa han innan vi la på. Ett bra förslag tänkte jag, men eftersom Stig alltid tar bubblor som exempel på skräpbilar, insåg jag att det kan innebära trubbel. Fast fina är dom minsann!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0