Blå-gg

Vissa dagar, särskilt söndagar, hugger den in. Blåheten. Tycker engelskans uttryck blue är så bra. "I'm blue." Det säger allt. Nu vet jag inte om människor verkligen säger det eller om det bara gör sig bra i låtar och så. Men idag är jag banne mig blå.

Vilket osökt får mig att tänka på filmen, som äntligen går att få tag på i svensk tappning igen: Det stora blå. Så vansinnigt snygg. Se den! Gör't. Sjäv ska jag köpa den åt mig själv i julklapp, undrar bara om jag ska ta hela Luc Besson-boxen direkt, eftersom jag redan älskar Leon och Det stora blå. Misstänker dock att jag skulle bli besviken på resten av filmerna, men mina läsare kanske vet? Se den här: http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&subsite_set=movies&id=76960&lang=se&subsite=movies&&ref=
(Hur gör jag om jag vill att länken ska ligga under ett klickbart "här" istället? Borde lära mig det känner jag.)


Gymmet gjorde susen igår och vi hade en kanonkväll bara jag och Stigge. Efter en välspenderad halvtimme (och det var gymmets absolut sista för dan) i svettens tecken, gick jag med lätta steg hem och piffade till mig. Uppåt värre. Men som mini-bi-polär dyker jag därför ner i ett dunkelt dike idag. Totalt neggo, stingslig och lessen för ingenting. Men att blogga med spotifyblandband i örat hjälper. Senare ikväll ska jag nog gömma mig i ett asocialt hörn av lägenheten med en tekanna och läsa ut min Denise Mina bok...    

Kommentarer
Postat av: Matilda

Så här gör man textlänkar med html (vet inte om det finns nån knapp för länkar på blogg.se):



<a href="länkadressen">Länktext</a>



(hoppas det funkar att skriva så i kommentaren, annars skriver jag en ny kommentar...)

2009-12-06 @ 19:45:52
URL: http://nollfyratolv.blogspot.com
Postat av: Matilda

Äsch, det funkade inte. Så här då:



<a href="länkadress">Länktext</a>



eller om koden för det inte visas i min kommentar:



[a href="länkadress"]Länktext[/a] och byt ut [] mot <>



(I vissa kommentarfält går det inte att lägga in html-kod, i andra går det, därav krånglet)

2009-12-06 @ 19:48:30
URL: http://nollfyratolv.blogspot.com
Postat av: Matilda

Filmerna kan jag dock inte hjälpa till med. Ursäkta spammandet :-)

2009-12-06 @ 19:49:56
URL: http://nollfyratolv.blogspot.com
Postat av: Josse

Tror du inte att man tänker för mkt på sina känslor? Dom kanske fanns en poäng med att dricka sprit o hålla käften liksom. Det är bra att saker o ting kommer till ytan, men vi kanske har för mkt tid att tänka efter numera. En tanke kommer och så låter vi oss svepas med. Ingen känslomässig hygien! Detta är mitt nya uttryck som jag håller på att mynta. Känslomässig hygien. Försöka hålla lite rent, typ. Fattaru?

2009-12-10 @ 13:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0