Arbete och köttfärspaj

Idag har jag skuttat runt på min brevbärartur med gott humör och tänkt på två saker huvudsakligen: köttfärspaj och vad jag skulle skriva på bloggen idag för roligt. Kom på att jag ville skriva om jobbet, och med mitt glada sinne tänkte jag att jag skulle drämma till med lite positiva saker. Kanske till och med provocera mina många vänner med erfarenhet från samma yrke och skriva om Hur Posten gjort mig till en bättre människa. Men den rubriken får vi nog ta en annan dag, för min eftermiddag förmörkades något av arbetsrelaterad besvikelse och irritation. Tyvärr.

I somras har Malin, vars blogg ni finner på följande adress: www.styrmiss.blogg.se , utropat sitt jobb till världens bästa minst en gång på Facebook. Det är ganska roligt att höra när folk är så glada i det dom gör på dagarna, just med tanke på att det är på jobbet man spenderar det mesta av sin vakna tid. Ibland känner jag nästan samma entusiasm för mitt jobb - eftersom det är fritt och omväxlande (och för att jag är bra på det!) - men det är inte varje dag. Det bästa med mitt jobb är människorna! Härliga (svettiga) postisar!  

Tack för de första kommentarerna Emsan och Malin! Nog för att det är trevligt bara att skriva, men liiite roligare blir det ju om nån läser det också... :) 

Nu tänkte jag lägga ut några gamla Londonbilder som jag hoppas att ni gillar, till minne av min och Emmas resa back in 2004, och efter det tillreda min mycket efterlängtade paj!







Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj! vilka vykorts bilder!! Maste vart nar jag sprang runt pa oxford street....

2009-08-25 @ 21:50:46
Postat av: Katarina

Ja, det var det nog... Jag har bilder på dig med, i massor, ska jag lägga ut dom också? ;)

2009-08-26 @ 17:22:55
URL: http://kattasendaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0