Lugn, grå söndag i sikte

Jaha, då var det redan söndag då. Idag har jag sovit ut ordentligt och nu väntar frukosten på att göras i ordning. Behöver en kopp te känner jag! Har sökt efter bilder på hängarna jag köpte igår på indiska, som var väldans fina, men det fanns inte på hemsidan iaf. Skulle haft den där digitalkameran nu... 

Det blev alltså ett par vändor på stan i lördagsregnet, och sedan följde ommöblering här hemma.  Idag får jag lägga sista touchen vid det projektet, dvs röja upp högar av saker som skulle ut ur ett skåp som nu ska fungera som garderob. Tror det blir ganska bra, kanske får ut bilder på det hela så småningom! Gårdagskvällen spenderade jag i trevliga kollegors sällskap, och när jag cyklade dit, i det kompakta höstmörkret, insåg jag att nu är sommaren garanterat slut - snart är det bara mörker och kyla kvar...

Just när jag kategoriserat dagen som grå, bryter solen genom molntäcket utanför fönstret! Trots vissa regndagar har det totalt sett varit en fantastisk sommar vädermässigt här i Luleå. Och det är bara en av de delar som har gjort denna sommar så fin... Stig står för den största biten, min älskling har gjort vår första sommar ihop rolig, mysig och minnesvärd. Eller vi kanske har gjort det tillsammans... Runt hörnet väntar årsdagen, för vi träffades - eller ska vi säga drabbade varann - för snart ett år sen, september 2008. Och det, mina vänner, är väl värt att fira!

Kram och god söndagsbrunch till er! Särskilda hälsningar till Josse och Kim som nu fått sin säkert mycket söta valp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0