Hundlängtan och den totala avsaknaden av bilder på MIG

Nej, det gick inget vidare med städningen idag - som väntat. Ungefär lika bra som det går med travet för vissa jag känner... Men det kommer fler dagar för sånt och lördagkvällar bör hur som helst vigas åt annat. Min dag har mestadels spenderats på stan, där jag införskaffat smått och gott. Nya gardiner, strutsdammvippa och hårtoning blidde det. Ikväll funderar vi på att gå på nåt som kallas "Blandband", en liten konstfestival här i Luleå. Om det inte blir Almodovars senaste i biomörkret...

Eftersom jag gillar bilder och har fotat mycket själv vill jag förstås fylla min blogg med just detta. Problemet är att jag fortfarande inte skaffat digitalkamera! Jag vet, det är hemskt... Men eftersom jag vill ha en vettig kamera och samtidigt drar mig för att försöka förstå allt jobbigt, tekniskt så drar det ut på tiden. Visserligen blir det nya dyra idag mindre hippt och mycket billigare imorgon, men vad hjälper det när man inte får nåt fotat! Tills vidare får vi alla nöja oss med bilder från arkivet, mina rullebilder som jag fått digitalt också (till sammanlagt massor av pengar). Nedan kusin Lauras fina vovve Senna, som får illustrera min gryende (gnyende) hundlängtan:



Och när vi ändå är inne på "arkivet", jag har fotat rätt mycket i mina dagar, slår det mig hur få och tråkiga bilder det finns på mig själv. De flesta är självtagna, som denna nedan. Nu ser ni vad mer som fattas i min fotografutrustning: ett stativ! Hmm... Kanske dags för lite investeringar?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0