Glamourdrömmar över en kopp te...

En vardagshistoria
Igår när jag kom hem insåg jag till min fasa att tvättmaskinen var igång. Eller rättare sagt, jag noterade att Någon hade startat en tvätt. Någon brukar praktiskt taget alltid vara jag, eftersom jag gillar att tvätta och för att jag med eller mindre uttalat har tagit på mig hushållets tvättande. Själva tvättandet är en sak, och där skulle jag säga att jag inte riktigt godkänner Stigs komponering av tvätt eller dosering av tvättmedel, men jag skyndade att ta på mig hängandet av tvätten  när maskinen var klar eftersom den annars skulle komma att bestå att skrynkliga klumpar av blöta kläder, lagda på lina. (Förlåt älskling att jag exponerar dig såhär på bloggen, men det är faktiskt ganska komiskt så du får stå ut med det!)  I denna 40 graderstvätt låg praktiskt taget vartenda svart plagg som jag äger och som kräver fintvätt, jag lovar, minst 10 plagg! En hård tvätt tål dom, sa jag lugnande till mig själv medan jag varsamt hängde allt på vår torkställning. Sen försökte jag förklara för herrn i huset att alla plagg inte tål 40 grader, men jag är inte säker på att han förstod...

Glamourdrömmar över en kopp te...
Ibland får man lite tid för sig själv precis när man råkar behöva det. För mig har sista tiden varit stressig och jag har mycket att tänka över angående jobb och annat, därför passar det mig perfekt att få lägenheten ifred nu när Stigge är bortrest ett par dagar... Det ska bli mycket tedrickning och soffliggning och långa promenader i det förhoppningsvis fina vädret. Jag har lovat Maggan att jag inte ska städa och att jag ska dricka vin och det känns som ett löfte man vill hålla!

Vad gäller glamourdrömmar så blev jag lite inspirerad idag av programmet Stil på P1 http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/index.asp?ProgramID=2794 . Ett av många trevliga program på P1, en kanal jag lyssnar på ofta. Inte så att jag vill leva i överdådig lyx, utan mer att jag uppskattar vardagslyx och allmänt att njuta av livet. Vad är lyx för mig började jag fundera på, och startade i den mest uppenbara änden för en (kvinnlig) brevbärare: snygga kläder, smink, smycken. Vi som kutar runt i praktiskt utformad, unisex postklädsel hela dagarna börjar till slut att fantisera om obekväma klackar, oförstörda komplicerade frisyrer, långa opraktiska naglar osv. Jag kommer i alla fall på mig själv att göra det. Personligen gillar jag just det där klassiskt lyxiga: tunga parfymer, blodröda läppar, draperade fodral, vågigt hollywoodhår... Och sånt blir det sällan, tyvärr! Vid sidan om mitt tunga, svettiga, skitiga jobb kanske jag borde lyxa till mig mer, eller vad tror ni?

Serier för höstmörkret!
Slutligen vill jag tipsa om lite goa serier eftersom hösten nu har startat och jag och många med mig vill ha nåt att se på i höstmörkret. Ni får gärna bidra med era favoriter!

Förra höstens favorit är förstås danska dramaserien Sommer, som jag inte hittar nån DVD-utgåva på, men som säkert gå att få tag på på annat sätt. Ett annat hett tips är Mad men, med den snygga Don Draper. Om ni inte känner till den är det hög till att bekanta sig med Sopranosskaparnas senaste serie. Mina egna, personliga favvisar är annars Frasier (för finsmakaren...) och läkarserien Grey´s Anatomy (svårt att slita sig när man kommit in i den). Serier som jag vill köpa och se alla säsonger av är underbara komediserien 30 Rock med roliga Tina Fey samt Rescue me, dramaserie om depraverade brandmän i New York. Nya favoriten på tv är vampyrserien True blood, som jag inte tänker missa fortsättningen på!

Trevlig helg önskar Katta!






   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0